כל מה שרציתם לדעת על ראנקבריין

אחד הגורמים היותר משפיעים כיום בדירוגים הינו ה RANBRAIN – הבינה המלאכותית והאינטליגנטית של גוגל המסוגלת לנתח שאילתות מורכבות .RANBRAIN  הוא חלק מאלגוריתמים הכולל אתHummingbird    שמטרתו בעצם לשפר את התוצאות החיפוש שהגולש מקבל לאחר שהקליד שאילתה מסויימת. כלומר להציג לגולש את האתרים הכי רלוונטיים.  מערכת ה – RANBRAIN  למעשה מפענחת אלפי שאילתות מורכבות. גולשים מקלידים ביטויים שגוגל אינו מכיר גוגל שומר את השאלה או הביטוי לגולש הבא שישאל ואז כבר יוכל  להציג לו את העמוד המדויק או התשובה בתוצאות חיפוש. יחד עם זאת, גוגל יודע לזהות ביטויים עם הקשרים דומים כמו למשל "משרד" apple" " במקרים כאלו ה RANBRAIN יציג את התוצאות הטובות ביותר .

נקודות שחשוב לדעת

· RANBRAIN  משמש לגולשים למצוא דפים רלוונטיים לפי השאילתא שהקלידו גם אם זה לא מכיל מילות מפתח מדויקות. זאת אומרת הפיתוח המיוחד של גוגל יודע לזהות את השאילתה של הגולש בכל מיני והארציות.  

· מערכת RANBRAIN כל הזמן לומדת את הגולשים שמקלידים ביטויים שונים, שואלים שאלות ולאחר מכן שגולש מקליד שאלה או ביטוי לא מדויק גוגל יודעת להציג לו את העמודים שהגולש נכנס ושהה בעמוד יותר מדקה.

·  מחקר מילות מפתח – בעזרת RANBRAIN מומלץ להשתמש ב LSI  שמשלים את הביטוי שגולש הקליד במידה וחיפש "רכב פרטי" ראה צילום מסך. ההשלמות של גוגל מסייע לעשות מחקר מילות מפתח מדויק של ביטויים רלוונטים.

איך ה RANBRAIN משפיע על תוצאות החיפוש?

אם לפני כמה שנים אחורה היינו רוצים לדעת אילו משחקים יש היום בליגת האלופות היינו נכנסים לאתר ספורט גולשים בין עמודים ומגיעים לתשובה. היום ניתן לראות שבתחום הכדורגל גוגל דואגת להשאיר את הגולש במנוע החיפוש ולהביא לו את התשובה לדוגמא:

על מה חשוב לנו לעקוב ולבדוק

CTR   – כדאי להיכנס ל  S.C ולבדוק ביטויים שמופיעים כבר דף ראשון, איפה יש יותר הקלקות וכיצד נוכל לשפר ולהגדיל את אחוז ההקלקות. פרמטר חשוב שיכול לתת לנו תפנית רחבה על כיצד לשפר אחוזי הקלקה של ביטויים מחופשים יותר לגולש.

אחוזי נטישה – אנליטיטקס הוא כלי מצוין לקבל נתונים על אילו עמודים הגולש נטש, כאשר הקליד שאילתה והגיע לעמוד נחיתה. הפרמטר שעלינו לשים דגש הוא כיצד  לשפר את השהות של הגולש. זה יכול להיות בעיבוי תוכן או שינוי תגיות מטא. ה RANBRAIN בוחן התנהגות גולשים בזמן אמת ומחליט באילו מאלגוריתמים להפעיל באותו רגע (פנדה,פינגווין)

בסיכומו של דבר, גוגל מחשיבה את ה RANBRAIN לבין הגורמים המשפיעים בדירוגים ובתוצאות חיפוש. של. המשמעות העיקרית היא לסנן תוצאות בהתאם לפעולת הגולש. אם גולש הגיע לעמוד נחיתה  ויצא ממנו ישר גוגל רואים באתר כלא מספיק רלוונטי ואיכותי לגולש.